اخباراقتصادی

ایستادگی مقابل تحریم‌ها با تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: قطعات حساس تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی (ره) به همت شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به حمایت‌های این اداره کل در خصوص استقرار و راه‌اندازی کارگاه و لابراتور‌های تولیدی یکی از شرکت دانش بنیان در مجتمع بندری امام خمینی (ره) گفت: مجموعه‌های دانش بنیان با نیازسنجی و طراحی مجدد قطعات حساس کنترلی که امکان تأمین آن‌ها به واسطه تحریم‌های ظالمانه از کشور‌های سازنده امکانپذیر نیست، گام بلندی در تولید قطعات مهم و استراتژیک و حذف تحریم ها و وابستگی برداشتند.

او افزود: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور موفق شده است بیشترین اثرات را در تولید قطعات الکترونیکی به خود اختصاص دهد و سه قطعه حساس در حوزه کنترل مربوط به تجهیزات مهم و راهبردی بندری طراحی و تولید کند که از آن جمله می‌توان به ساخت زاویه سنج، موقعیت‌سنج و جوی‌استیک (Joystick) تجهیزات صنعتی اشاره کرد.

دریس کاهش وابستگی به کشور‌های خارجی از طریق ایجاد مجتمع کارگاه‌های صنعتی در این اداره کل و کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه را از اهم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اتکا به دانش و تخصص بومی و با حمایت از شرکت‌های دانش محور در کشور تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه طراحی و تولید انواع قطعات مورد نیاز تجهیزات دریایی وبندری انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا