اخبارعلمی و فرهنگی

امام جمعه آبادان:ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌ها درحال پیشرفت است

امام جمعه آبادان گفت: ایران اسلامی با وجود همه کمبودها ، مشکلات و تحریم‌های ظالمانه ،در همه حوزه‌ها و در زمینه‌های مختلف در حال پیشرفت است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبادان در مصلای این شهر افزود: امروز ایران اسلامی در زمره امن ترین کشورهای جهان قرار دارد و قطب پزشکی و توریسم درمانی است. امروز کشور ما در فهرست کشورهای برتر خدمت رسانی پزشکی است و نیز دارای ارتش قدرتمند در جهان هستیم.

وی ادامه داد: ما دارای ارتش سایبری پرقدرت در جهان و دارای تکنولوژی نانو، سومین مرکز پیوند برتر جهان و سلول‌های بنیانی و سومین کشور پرتاب کننده موجود زنده به فضا و دارای دومین کشور در ساخت هواپیمای خورشیدی و از کشورهای سازنده جت جنگنده در جهان و پنجمین کشور تولید کننده کاغذ از سنگ و بزرگترین شکارچی پهبادهای جاسوسی دنیا در جهان هستیم که این موارد به همت جوانان این مرز و بوم رقم خورده است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه اما در حوزه گرانی و بیکاری به جوانان انقلابی اجازه ورود داده نشده و در این حوزه آسیب دیدیم گفت: باید به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب در رده‌ها و مسوولیتهای مختلف بها داده شود تا این جوانان ناامید نشود.

وی بیان کرد: امروز برای شکست محاصره اقتصادی و تحریم ها نیاز به تفکر و استعدادهایی داریم که حصر آبادان را شکستند و عملیات والفجر هشت را رقم زدند.

امام جمعه آبادان همچنین با اشاره به سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت ، قوه مقننه و قضاییه به راهکارهای ارایه شده در این بیانیه عمل کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بیان کرد:همه موظفند از راهکارهای ارایه شده اطاعت کنند؛ آقا فرمودند ادب اسلامی در برخی محیط ها رسانه‌ای و فضای مجازی کمرنگ شده و بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی تخریب وجود دارد گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادب اسلامی باید گسترش یابد.

امام جمعه آبادان همچنین با درخواست از مردم برای رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: الان آبادان به وضعیت زرد کرونایی برگشته و موجب زحمت کادر درمانی شده است؛ اگر رعایت نکنیم سلامت همه به خطر می‌افتد.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا