اخبارعلمی و فرهنگی

رقابت ۸۲ هزار نفر داوطلب آزمون سراسری در خوزستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رقابت افزود بر ۸۲ هزار نفر داوطلب آزمون سراسری در خوزستان و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در اهواز صبح روز چهارشنبه نهم تیرماه آغاز شد.

به گزارش نخیلات به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر علیرضا جلیلی فر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: آزمون سراسری دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی کشور تا ۱۲ تیرماه در گروههای مختلف آزمایشی ادامه دارد.

وی افزود: امروز چهارشنبه ۹ تیرماه داوطلبان آزمون سراسری هنر با یک هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده در حال رقابت در حوزه دانشگاه شهید چمران اهواز هستند.

جلیلی فر ادامه داد: فردا ۱۰ تیر گروه علوم ریاضی و علوم انسانی هر کدام یک هزار نفر، ۱۱ تیرماه علوم تجربی با ۲ هزار نفر و ۱۲ تیرماه زبان های خارجی با یک هزار و ۹۰۰ نفر داوطلب در حوزه دانشگاه چمران اهواز رقابت می کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز امسال میزبان هفت هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب است.

وی گفت: در رشته هنر یک هزار و ۲۲۱ نفر زن و ۳۱۲ نفر مرد، علوم ریاضی و علوم انسانی زن و مرد هر کدام ۵۰۰ نفر، علوم تجربی هر کدام یک هزار نفر و تعداد داوطلبان زبان‌های خارجی زنان یک هزار نفر و مردان ۹۰۰ نفر است.

جلیلی فر اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است و حدود چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: نمایندگان سازمان سنجش و وزارت بهداشت نیز از حوزه های امتحانی بازدید می‌کنند تا دستورالعمل های بهداشتی به علت شرایط کرونایی رعایت شود.

وی گفت: اقدامات بهداشتی از جمله ضد عفونی‌ فضاهای فیزیکی انجام شده و آزمون‌ها به گونه ای برگزار می‌شوند که فرصت شست و شو و رعایت مسائل بهداشتی بعد از هر آزمون فراهم می باشد ضمن اینکه ماسک و مواد ضد عفونی نیز در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا