اخبارسیاسی

سومین جلسه دادگاه حبیب اسیود فردا برگزار می شود

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به جرائم حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال فردا چهارشنبه (1400/11/13) در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشار برگزار خواهد شد.

This post is also available in: Arabic

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نخیلات، بنابر کیفرخواست صادر شده، حبیب اسیود متهم به رهبری و اداره گروهک تروریستی و جدایی طلب «حرکة النضال العربي لتحرير الأحواز» است. این گروهک مسئول طراحی و اجرای عملیات های مختلف تروریستی در سطح استان خوزستان است که از جمله می توان به بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، اداره محیط زیست، بانک سامان، فرمانداری های اهواز، دزفول و آبادان و نیز بمب گذاری در خطوط انتقال نفت و به رگبار بستن مردم اهواز در جریان برگزاری مراسم رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ اشاره نمود که طی آن ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی به شهادت رسیدند.

موارد یادشده از مهمترین اتهامات اسیود است که در فرایند رسیدگی به پرونده وی مورد بررسی قرار می گیرد. دادگاه فردا، سومین جلسه تفهیم اتهامات اسیود به شمار می رود.

حبیب اسیود با داشتن تابعیت کشور سوئد، در طول سال های گذشته از این کشور به هدایت و رهبری گروهک حرکة النضال و طراحی و اجرای علمیات تروریستی در استان خوزستان اقدام می کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا