دسته بندی نشده

آیت الله شهید رئیسی در زمینه خدمت‌گذاری ابتکاراتی را به خرج داد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله شهید رئیسی در زمینه خدمت گزاری ابتکاراتی را به خرج داد که سابقه نداشت.

آیت الله محسن حیدری عصر امروز دوشنبه در مراسم عزاداری و سوگواری شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رابطه آیت الله شهید رئیسی به عنوان خادم امام رضا (ع) با مخدومش آقا امام رضا که امروز متعلق به اوست، یک رابطه اعتقادی و قلبی بود، از بیانات ایشان که این روزها پخش شده نیز مشخص است. ایشان با افتخار تولیت استان قدس رضوی را از مقام معظم رهبری گرفت و با تمام ظرفیت وارد میدان شد.

نمایند مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله شهید رئیسی در زمینه خدمت‌گذاری ابتکاراتی را به خرج داد که سابقه نداشت و تقدیر این بود که ایشان در ایام دهه کرامت و روز ولادت امام رضا (ع) از جانب مردم به ریاست جمهوری برسد و روز ولادت آقا امام رضا (ع) نیز مزد خدمت خود را که شهادت بود، گرفت و این امر نشان می‌دهد این رابطه متقابل است یعنی هم آیت الله عاشق و عارف بود و هم امام رضا (ع) عنایت ویژه داشت.

آیت الله حیدری در ادامه رابطه آیت الله رئیسی و ولایت فقیه را موضوع دیگر اعلام و عنوان کرد: ایشان از عمق جان ولایت فقیه را قبول داشت و با تمام وجود چه در دوران امام راحل و چه در دوران امام حاضر در خدمت ولایت فقیه ایستاد و لبیک گوی امامین انقلاب بود. امام نیز نسبت به ایشان عنایت داشت و با اینکه جوان بودند با حکم ایشان به منصب قضاوت و رسیدگی به پرونده‌های راکد مانده شورای عالی قضائی وقت منصوب شد که این مساله نشان دهنده عنایت ویژه امام بود.

وی اضافه کرد: همچنین تجلیلی که مقام معظم رهبری در دوران خدمت‌گذاری از ایشان داشتند و با پیام بسیار پرمعنا و پر نکته‌ای که صادر کردند، مشخص می‌شود که آیت الله رئیسی بازوی توانمند ولایت فقیه بود.

آیت الله رئیسی ادامه دهنده راه شهداست

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص رابطه رئیس جمهور با شهدا بیان کرد: با شهدا در زمانی که در قید حیات بودند، رابطه تنگاتنگی داشت و پس از شهادت آنها نیز راهشان را ادامه داد چرا که شهیدانه زندگی کرد و به شهادت رسید، به قول حاج قاسم تا کسی شهیدانه زندگی نکند به شهادت نمی‌رسد و شهدا چقدر نسبت به ایشان علاقه داشتند.

آیت الله حیدری با اشاره به حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سیل ۹۸ در اهواز، اظهار کرد: در آن زمان ایشان رئیس قوه قضائیه بودند زمانی که وارد اهواز شدند، بنده افتخار داشتم با ایشان به سمت مناطق شادگان برویم، همان زمان حاج قاسم و ابومهدی المهندس در بین مردم حضور داشتند و مشغول خدمت‌گذاری بودند.

وی در خصوص رابطه رئیس جمهور با شهید آیت الله بهشتی گفت: آیت الله رئیسی توفیق تلمض محضر شهید بهشتی را داشت و هم اینکه شهید بهشتی عنایت ویژه‌ای نسبت به ایشان داشت، با اینکه آیت الله رئیسی سن زیادی نداشت اما شهید بهشتی از ایشان دعوت کرد تا وارد قوه قضائیه شود چرا که شهید بهشتی نبوغ و پختگی را در ایشان دیده بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عجیب است که شهید رئیسی سرنوشتی مثل شهید بهشتی پیدا کرد چرا که شهید بهشتی مظلوم بود و با وجود اینکه بازوی توانمند ولایت فقیه و یکی از دولتمردان قدرتمند جمهوری اسلامی بود اما از سوی برخی از بدخواهان بسیار مورد جفا قرار گرفت، آیت الله رئیسی نیز دقیقاً همان مظلومیت را داشت و با اینکه شب و روز خود را وقف خدمت به مردم کرده بود، تعطیلی نمی‌شناخت، به طور معمول سفرهای استانی اش روزهای جمعه بود و یک سبک جدیدی برای مدیریت جهادی ایجاد کرد اما مورد جفای برخی از بدخواهان قرار گرفت.

مردم وفادار آیت الله رئیسی هستند

وی با بیان اینکه آن محبتی که مردم به خصوص بعد از شهادت شهید بهشتی از خود نشان دادند شاهد این امر در روز گذشته بودیم، تصریح کرد: شما مردم اهواز شب گذشته در کنار بقعه علی بن مهزیار جمع شده بودید، اشک می‌ریختید و راز و نیاز می‌کردید و امروز این تجمع باشکوه شما نشان دهنده وفاداری به مظلومیت شهید دکتر رئیسی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص رابطه آیت الله رئیسی با خوزستان عنوان کرد: ایشان خادم جمهور و خدمتگذار همه ملت ایران بود اما نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشت که این نگاه ویژه را نه تنها به زبان بلکه در عمل ثابت کرد. دقیقاً می‌دانست خوزستان چه محرومیت‌هایی دارد و چگونه در اثر جنگ زیربناهای خود را از دست داده و بعد از جنگ نتوانسته بود آنطور که باید به پیشرفت برسد، این را لمس کرده بود؛ لذا در اولین روز بعد از گرفتن رفتن رأی اعتماد از مجلس به دولت، اولین سفر خود را به خوزستان آمد و این سفرها همینطور تکرار شد به طوری که در مدت حدود ۲ سال و نیم، هشت سفر به خوزستان آمد.

آیت الله حیدری اضافه کرد: خدمت‌هایی که رئیس جمهور در این ۲ – ۳ سال برای مردم خوزستان انجام داد برای مردم گفته نشد، نه مسؤولان این را گفتند و نه رسانه‌ها این را گفتند، حتی رسانه ملی هم کوتاهی کرد؛ یکی از خدمت‌های بزرگ آیت الله رئیسی به خوزستان که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این بود که سبب شد آب رودخانه کارون به جاهای دیگر نرود. برای اولین بار پس از ۷۰ سال ایشان با اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، اکثر تونل‌هایی که آب را از کارون به جاهای دیگر منتقل می‌کرد، بست و تنها یک تونل ماند که آن هم برای سرپا نگه داشتن فولاد اصفهان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همچنین فعال کردن طرح آبرسانی غدیر در ۱۰ ماه آن هم پس از هشت سال معطلی، خدمت کمی نیست. رئیس جمهور نسبت به تجدید تصفیه خانه‌های اهواز دستور دادند که برای شرق اهواز اقداماتی صورت گیرد تا مردم حلاوت آب شیرین دز و غدیر را بچشند.

آیت الله حیدری بیان کرد: طرح فدک نیز مربوط به شمال شرق خوزستان بود که بعد از تعطیلی بیش از ۱۰-۱۲ سال آیت الله رئیسی آن را راه اندازی کرد و این خدمت بسیار بزرگی است؛ همچنین شهید رئیسی فاضلاب اهواز را که ۷۰ سال لاینحل مانده بود، اجرایی کرد.

وی گفت: حق آلایندگی که سال‌های سال مانده بود و وزارت نفت به خوزستانی‌ها نمی‌داد، آیت الله رئیسی همان ماه‌های اول دولت همه این بدهکاری‌ها را به استان خوزستان پرداخت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا