دسته بندی نشده

اجرای تونل انتقال آب بهشت‌آباد تا زمان اعلام موافقت کارشناسان متوقف شد

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان اینکه وزارت نیرو متولی اصلی پروژه انتقال آب بهشت‌آباد است، گفت: تا زمانی که نتیجه کار کارشناسی نخبگان سه استان اعلام نشود هیچ حرکتی صورت نخواهد گرفت و اگر مخالفت شود، کارگاه را برای همیشه تعطیل خواهیم کرد.

به گزارش نخیلات به نقل از خبرگزاری فارس، با افزایش نگرانی‌ها از فعالیت مجدد پروژه بهشت‌آباد همزمان با کاهش دبی رودخانه کارون، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) دوشنبه شب گذشته در جمع نخبگان چهارمحال و بختیاری حامل اخبار امیدوارکننده‌ای در خصوص طرح تونل انتقال آب بهشت آباد بود.

توقف اجرای تونل انتقال آب بهشت‌آباد

سعید محمد در این خصوص با بیان اینکه متولی اصلی پروژه بهشت‌آباد، وزارت نیرو است، گفت: به نظر می‌رسد باید موضوعات مربوط به این پروژه از جمله مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی توسط نمایندگان استان‌های مرتبط با موضوع، فعالانه مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دوبار اجرای این پروژه توسط قرارگاه موقتا متوقف شده است، بیان کرد: تا زمانی که دغدغه‌های زیست محیطی و اجتماعی این پروژه حل نشود، قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه برای اجرای آن اقدام نخواهد کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم در این خصوص تشریح کرد: این تونل ۶۵ کیلومتری فقط توسط قرارگاه خاتم اجرا خواهد شد؛ من پیشنهاد می‌کنم معتمدین و نخبگانی از سه استان مرتبط با این پروژه با هم جلسات مشترکی را طراحی کنند و با نگاه علمی و دقیق ابعاد موضوع را بررسی کنند و نتیجه را به قرارگاه و مردم برای پیگیری ابلاغ می‌کنیم.

محمد با تاکید بر عدم اجرای طرح بهشت آباد بدون نظر کارشناسان سه استان مرتبط با این طرح، اظهار کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که تا زمانی که نتیجه کار کارشناسانه نخبگان سه استان اعلام نشود هیچ حرکتی صورت نخواهد گرفت و اگر کارشناسان اعلام کنند این تونل نباید اجرا شود، کارگاه را برای همیشه تعطیل خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا