اخبارسیاسی

حرکه النضال شاهراه تروریسم

در روز پنجشنبه مورخ 99/3/22 دادگاه سران گروهک تروریستی حرکه النضال در دانمارک برگزارشد.

This post is also available in: Arabic

به گزارش نخیلات این افراد که بجرم جاسوسی برای عربستان سعودی در بازداشت بسر می‌برند در روز پنجشنبه گذشته در سومین جلسه دادگاه شرکت کردند.
این دادگاه در ابتدا بصورت علنی و با قرائت کیفرخواست توسط رونه رودیک، دادستان آغاز و در ادامه با ارائه مستندات وصحبت متهمین، جلسه بصورت غیر علنی ادامه یافت.
لازم بذکر است که در متن کیفر خواست دادستان این مطلب ذکر گردیده است که گروه حرکه النضال در طول دوره زمانی ۲۰۱۸_۲۰۱۲ مبلغی حدود سه ملیون یورو را از عربستان برای انجام اقدامات تروریستی توسط افراد یا گروه‌هایی در خارج از دانمارک دریافت کرده‌است.
ارتباط حرکه النضال و جیش العدل
دادستان در کیفر خواست خود از نقش این گروه در تجهیز و پشتیبانی از گروهک تروریستی جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان پرده برداشته و تاکید نمود که یکی از این سه متهم برای جمع آوری پول جهت تامین اسلحه و مواد غذایی برای اعضای جیش العدل که در منطقه مرزی ایران و پاکستان مخفی شده‌اند فعالیت‌های زیادی داشته است.
از دیگر موارد اتهامی این سه تن تلاش برای جمع آوری ۵ میلیون یورو در ماه دسامبر ۲۰۱۷ برای چندین سازمان مختلف مرتبط با تروریسم در داخل و یا خارج و گروه‌ها ایکه با پیشینه نژادی بلوچ، آذری و کرد هستند فعالیت چشمگیری داشته است.
حادثه تروریستی ۳۱ شهریور
بر اساس اسناد دادستانی دانمارک یکی از اعضای این گروه با ارسال مبلغ ۳۱۰۰۰ کرون ( معادل ۴۱۵۵ یورو) از طریق بانکی در ایران از یک شخص یا گروهک تروریستی حمایت کرده است. شایان ذکر است که این پول برای خرید اسلحه و مهمات برای انفجار یا حمله تروریستی در مکانی نامعلوم در ایران در نظر گرفته شده بوده است.
بر اساس اسناد موجود این انتقال پول بین ۲۷ ستامبر ۲۰۱۸ تا اول اکتبر ۲۰۱۸ یعنی درست چند روز پس از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح کشورمان در اهواز (حمله‌ای که این گروه از آن حمایت نمود صورت گرفته‌است) انجام شده است.
از دیگر اتهامات این گروه که در متن کیفر خواست بدان اشاره شده است، جمع آوری اطلاعات از اماکن نظامی ایران برای دستگاه اطلاعاتی عربستان در بین سالهای ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۸ می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا